Arbeitgeberbewertungen für Domestic & General Group | Glassdoor.ch

Bewertungen für Domestic & General Group

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

272 Bewertungen gefunden

3.2
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
56%
Würden einem Freund empfehlen
66%
Befürworten Geschäftsführer
Domestic & General Group CEO Ian Mason
Ian Mason
95 Bewertungen
  1. Mal so mal so

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe bei Domestic & General Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Nette Kollegen, Zusammenhalt, interessante Aufgaben, Abwechslung

    Kontras

    Management, Headquarter, Keine Perspektiven für junge Talente

    Rat an das Management

    Gegenüber dem Headquarter öfter mal die Stirn bieten. Junge talentierte und motivierte Mitarbeiter nicht verheizen sondern fördern.

    Domestic & General Group2016-05-09
  2. Petite PME sympa dépendant d'un groupe avec quelques points à améliorer

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Directeur in Paris
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich arbeite bei Domestic & General Group (Vollzeit)

    Pros

    Localisation à Paris et les personnes sont sympatiques et dynamiques. Le groupe est en pleine croissance

    Kontras

    locaux exigus et parfois la communication est au compte goutte

    Rat an das Management

    Changer les locaux exigus pour des locaux modernes Aligner les salaires au marché

    Domestic & General Group2015-09-16
  3. Decent

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe bei Domestic & General Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good money, social, can progress if you try hard enough

    Kontras

    Unsociable hours, pressure for sales

    Domestic & General Group2019-05-09
  4. D&g in a nutshell

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Support Representative in Brighton, England
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 2 Jahre bei Domestic & General Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    The wage is good, much better than other call centres. It's easy to get procedures done if you know the right people to talk to. The good managers are very supportive and understand the job is stressful. You meet lots of different types of people and develop a wide range of skills such as listening skills and taking on board constructive criticism. Good amount of holidays and sometimes same day leave.

    Kontras

    The job is repeptive and sometimes dull after 6 months once you know everything. There's not much room for progression especially if you've been there a while learning the skills. The people who progress tend to be good at sales from the very start. It can be understimulating but that is the nature of a call centre job. The team leader selection process isn't great, we have some team leaders who were good at hitting targets...

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Management are pretty good. There are a lot of things changing within the business and staff get quite frustrated when information isn't clear which could be better, but generally, procedures are handled well and management listen to your concerns.

    Domestic & General Group2019-05-18
  5. OK

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Representative 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 2 Jahre bei Domestic & General Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Great people and strong teams

    Kontras

    target driven can be very hard at times

    Domestic & General Group2019-05-16
  6. Good company

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Inbound Sales in Nottingham, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Domestic & General Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Working in retentions they look after you Great bonuses Good working patterns

    Kontras

    Very little chance to progress Some managers don't help

    Rat an das Management

    Little chance of progression

    Domestic & General Group2019-04-27
  7. Alright, could be better.

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe bei Domestic & General Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Great people and good office culture.

    Kontras

    Management too self-focused. Company is behind the times technology wise. The yearly review weighting system is too biased towards management and leadership and not a fair representation of "teamwork".

    Rat an das Management

    Don't be so greedy and

    Domestic & General Group2019-04-26
  8. Great business. Come a long way in the past few years. Big investments in people and customer experience. 

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Brighton, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 20 Jahren bei Domestic & General Group (Vollzeit)

    Pros

    Genuine desire to do the right thing by customers and by their people. Spending big money on improving the offices here in Brighton. Investments in service has helped a lot of customers over the winter. Lots of career opportunities and more investment in digital.

    Kontras

    Lots of change. Can be challenging and they don't get it right every single time, but intentions are good and they learn from mistakes.

    Rat an das Management

    Keep the investment coming, it is paying off.

    Domestic & General Group2019-04-25
  9. Great company to work for with a fantastic culture

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Human Resources Representative in Brighton, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Domestic & General Group (Vollzeit)

    Pros

    Domestic & General value every single member of staff from the Call Centre Agents right through to the management and operational teams. There is a great company wide culture where people are professional, driven and passionate about working for Domestic & General. Progression opportunities are great and they really do look to train and coach internal employees to enable them to progress into different roles...

    Mehr anzeigen

    Kontras

    When I first started in my role the Brighton office was quite dated however this has just gone through a massive transformation with a £1.4 million refurbishment and the office is now modern and clean.

    Domestic & General Group2019-04-24
  10. Great company to work for - caring and lots of opportunities

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Brighton, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 2 Jahren bei Domestic & General Group (Vollzeit)

    Pros

    You can tell they care about customers and staff, loads of great initiatives like discounts, free tea, coffee fruit and snacks. Managers seem like they care what you have to say and they take it on board, sometimes even making changes based on suggestions. They’ve just revamped the office and it feels really modern and it’s made a big difference to people’s moods. Good bonus and pay for Brighton! I’ve personally been...

    Mehr anzeigen

    Kontras

    Some managers are really good but some don’t seem to care sometimes. Mine is great but you can tell there are some issues with others and it can impact morale occasionally

    Rat an das Management

    Address the issues with the minority of managers who have a negative attitude, they are quite easy to spot!

    Domestic & General Group2019-04-17

    Reaktion von Domestic & General Group

    April 18, 2019HR BP

    Thanks for the great review. We are really proud of the investment that has gone into refreshing our Brighton office and the new cafe that has opened over the last couple of days. It is great that this has been recognised by our people. We continue to invest in our people manager ...

    Mehr anzeigen
272 Bewertungen gefunden