Überblick zu Zalando

  • jobs.zalando.com
  • Berlin, Deutschland
  • 10000+ Employees
  • 2008
  • Company - Public
  • Internet
  • $5 to $10 billion (USD)

Growing from a pioneer in e-commerce to an integrated fashion platform with 35 million active customers within just over than 10 years, we’ve learned that openness and trust are more powerful than a controlling approach. With a strong workforce of around 14,000 employees of ...

Aktuelles aus dem Unternehmen

Company Logo for Zalando

Zalando

20. Nov 2020

KEY NOT FOUND: company-updates.categories.diversity-and-inclusion

In our consumer-facing marketing initiatives, we are striving to show our support for diversity and inclusion in all areas of life, address societal problems, openly stand with minority communities, and speak up against injustice and inequality.

At Zalando, we strive to be a diverse and inclusive company because we are convinced that it will make us a more successful business in the long term. Embrac...

Company Logo for Zalando

Zalando

20. Nov 2020

KEY NOT FOUND: company-updates.categories.diversity-and-inclusion

Did you know that our Zalando workforce includes citizens of 139 countries? 51% of our employees are from outside of Germany, with particularly high representation from Poland (7%), France (4%), and Italy (3%).

embedded

Zalando - Warum wir?

Zalando Headquarters

Zalando is Europe’s leading online platform for fashion and lifestyle. We offer our 35 million active customers a one-stop, convenient shopping experience with an extensive selection of fashion articles including shoes, apparel and accessories, with free delivery and returns.

Founded in Berlin in 2008, our platform is a one-stop fashion destination for inspiration, innovation and interaction. As Europe’s most fashionable tech company, we work hard to find digital solutions for every aspect of the fashion journey: for our customers, partners and every valuable player in the Zalando story.

Our assortment of more than 650,000 articles from popular global brands, fast fashion and local brands, and is complemented by our private label products. Our localized offering addresses the distinct preferences of our customers in each of the 17 European markets we serve: Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Norway, Spain, Sweden, Switzerland, Poland and the United Kingdom. 

Our growing logistics network allows us to efficiently serve our customers and brand partners throughout Europe, supported by warehouses in Northern Italy, France and Sweden with a focus on local customer needs. 

We believe that the deep integration of fashion, customer operations and technology gives us the capability to deliver a compelling value proposition to both our customers and fashion brand partners. Zalando’s shops attract over 420 million visits per month with 80% of traffic coming from mobile devices, resulting in 35 million active customers and annual revenue of €6.5 billion in 2019. 

Bewertungen für Zalando

3.7
74%
Würden einem Freund empfehlen
83%
Befürworten Geschäftsführer
Robert Gentz
Robert Gentz
377 Bewertungen
Ausgewählte Bewertung
Zalando-Symbol

„Gut“

Ehem. Mitarbeiter - Senior Manager in Berlin

Ich habe bei Zalando gearbeitet - Vollzeit

Pros

Schöne Arbeitsatmosphäre, coole Leute, Aufstiegschancen, fast pace

Kontras

Man kann sich im riesigen Unternehmen verlieren
Alle 1'068 Bewertungen anzeigen

Vielfalt und Inklusion bei Zalando

4.0
(70 Bewertungen)

Initiativen und Programme

At Zalando, we strive to be a diverse and inclusive company because we are convinced that it will make us a more successful business in the long term. Embracing diversity and inclusivity will allow us to understand the broad and diverse customer base that we serve in a fuller, more holistic way.

Fotos zu Zalando

+ Foto hinzufügen
Zalando-Foto von: [photoCaption]Zalando-Foto von: [photoCaption]Zalando-Foto von: [photoCaption]Zalando-Foto von: [photoCaption]Zalando-Foto von: [photoCaption]Zalando-Foto von: [photoCaption]Zalando-Foto von: [photoCaption]

Vorstellungsgespräche bei Zalando

Erfahrung
Positiv48%
Negativ35%
Neutral17%
Einladung zum Vorstellungsgespräch
Online-Bewerbung81%
Empfehlung7%
Personalvermittler6%
Schwierigkeit
2.8
Durchschnittl.
SchwerDurchschnittl.Leicht

  1. Empfohlenes VorstellungsgesprächHilfreich (1)
    [employerShortName]-Symbol

    Vorstellungsgespräch für eine Beschäftigung als HRBP

    Anonymer Mitarbeiter in Berlin
    Kein Angebot
    Positive Erfahrung
    Durchschnittl. Gespräch
    Bewerbung

    Ich habe mich online beworben. Vorstellungsgespräch absolviert im Sep 2017 bei Zalando (Berlin)

    Vorstellungsgespräch

    Bereits am nächsten Tag nach Einreichen der Unterlegen bekam ich die Einladung zu einem Telefoninterview. Ca. 40 Minuten, angenehmes Gespräch. Als nächstes folgte ein Interview vor Ort mit zwei HRBPs mit Präsentation einer Case Study (wurde im Vorfeld per Mail zugesandt und zu Hause vorbereitet). Nettes Gespräch, gab ein gutes Gefühl von der Kultur in Zalando. Für einen weiteren Schritt hat es leider nicht gereicht...
    Vorstellungsgespräch

    Herausforderung in aktueller Position

    1 Antworten

Alle 665 Vorstellungsgespräche anzeigen

Auszeichnungen und Preise für Zalando

  • Zalando Outlet Cologne wins German Design AwardGerman Design Awards2018
  • Best Companies to Work For in FashionBusiness of Fashion2017
  • LinkedIn’s Top Company No. 1LinkedIn Top Companies2017
  • zLabels Brand Even&Odd wins PETA Vegan Fashion AwardPETA Vegan Fashion Award2017
  • Top Employer InternetFocus Business Germany2019

Häufig gestellte Fragen zu Zalando

Alle angezeigten Antworten kommen direkt von Zalando-Bewertungen und wurden in keiner Weise bearbeitet oder verändert.

Sie arbeiten bei Zalando? Geben Sie Ihre Erfahrungen weiter.

Zalando
Zalando
Zum Bewerten klicken
oder